Body
Har drivit ett utvecklingsprojekt i sex år. Inga inkomster eller försäljning har skett. Ej heller har yrkats på några avdrag. Ska nu bolagisera projektet och ta in investerare.
Det förväntade projektvärdet/bolagsvärdet kan förväntas var högt även för den första investeraren. Är det korrekt att jag kan inkomstbeskattas för skillnaden mellan mitt
överlåtelese pris (1kr) och ett bedömt "marknadsvärde" ? Kommer själva vara stor ägare (+ 50 %) i det nya bolaget?
Ja och nej. Det beror på hur du lägger upp det. Underprisöverlåtelser godtas om vissa villlkor är uppfyllda. Kontakta en skattekonsult.
- Logga in eller registrera dig för att kunna kommentera
- Logga in eller registrera dig för att kunna kommentera

Ja och nej. Det beror på