Deklaration av bostadsrättsgåva
Hej.
Jag och min ex-sambo har separerat, och vi ägde en brf-lägenhet tillsammans 50/50, och stod på lånen lika mycket.
Nu har vi separerat och jag ska bo kvar. Vi har skrivit ett gåvobrev där jag tar över lägenheten och lånen utan andra kostnader så att ex-sambon blir skuldfri. Detta kommer banken att vilja se på, sedan är saken ur världen ända tills jag ska deklarera. Relationen mellan mig och exet är bra, vi är överens.
Hur deklarerar vi detta när det är dags? Kommer det att innebära några extra skattekostnader för mig eller ex-sambon?
- Läs mer om Deklaration av bostadsrättsgåva
- 2 kommentarer
- Logga in eller registrera dig för att kunna kommentera
