skatt vid husförsäljning
Min exmake ärvde en sommarstuga efter sina föräldrar 1990. Stugan byggdes 1970 till en kostnad av ca 30.000 kr. VI gifte oss 1992 och jag blev då delägare i huset, som är en arrendetomt. Vi byggde ut och gjorde stora förändringar och drog in vatten o avlopp, bytte tak o ytterväggar mm 2000-2002. Vi skildes 2012 och huset såldes 2014. Vid försäljningen sa mäklaren vid besiktningen att huset var så förändrat så det ansågs vara ett nybygge från år 2001, då inget utom en del av vardagsrumsgolvet av det gamla fanns kvar.
- Läs mer om skatt vid husförsäljning
- 2 kommentarer
- Logga in eller registrera dig för att kunna kommentera
