Vidarefakturering av kostnader mellan moderbolag och filial
Hej,
jag undrar om hur man ska hantera vidarefakturering av t.ex. administrativa kostnader mellan ett moderbolag och t.ex. en filial. Om det finns personal hos moderbolaget som utför vissa administrativa uppgifter åt filialen, ska man vidarefakturera de faktiska kostnaderna till filialen eller ska man ha ett påslag? Kommer transfer pricing in i bilden på sådana kostnader?
Mvh
Henning
- Läs mer om Vidarefakturering av kostnader mellan moderbolag och filial
- 2 kommentarer
- Logga in eller registrera dig för att kunna kommentera
