Holdingbolag och aktieutdelningar
Hej,
Beakta följande scenario:
Jag äger till 100 % ett holdingbolag (HB) utan anställda.
HB i sin tur äger 52 % av ett dotterbolag (DB) där jag själv + tre ytterligare personer är anställda.
Jag som anställd i DB äger inga aktier i bolaget (mer än indirekt via HB) men de övriga tre äger resterande 48 % av dotterbolaget.
- Läs mer om Holdingbolag och aktieutdelningar
- 1 kommentar
- Logga in eller registrera dig för att kunna kommentera
