Skatta för inkomst i USA?
Hej!
Jag funderar på att köpa en liten lägenhet i USA som långsiktig investering. Jag är boende i Sverige där jag arbetar och betalar statlig skatt (kanske tom värnskatt i år). När jag räknar på hyresintäkterna i USA skulle de landa på kring 5-10% netto beroende på underhållskrav etc.
Frågan är: hur tar jag upp detta i min svenska deklaration? Jag kommer ju givetvis följa skattereglerna i USA. Räknar man på investeringen är det knappast värt om den fjuttiga vinsten läggs på min inkomstskatt i sverige (med 60% skatt). Hur fungerar det eg?
Med vänlig hälsning,
David
- Läs mer om Skatta för inkomst i USA?
- 1 kommentar
- Logga in eller registrera dig för att kunna kommentera
