Utdelningsutrymme vid försäljning
Hej!
Jag undrar hur utdelningsutrymmet är kopplat.
Jag har aktier i ett företag som jag på sikt kommer att sälja. Idag har jag utdelningsutrymme som ungfär täcker halva värdet av mitt innehav.Kan jag sälja halva innehavet med kapitalbeskattning och ha halva kvar eller är utdelningsutrymmet knutet till aktieposten, så jag bara får halva aktien som kapitalbeskattning och halva som lön?
- Läs mer om Utdelningsutrymme vid försäljning
- 1 kommentar
- Logga in eller registrera dig för att kunna kommentera
