Kvalificerade aktier
Hej,
vi är ett par killar som samäger ett aktiebolag som äger en post i ett rörelsedrivande onoterat aktiebolag, drygt 30 %. vi är väl inlästa och bekanta med 3:12 reglerna och rekvisiten på kvalificerad respektive okvalificerad aktie. Det är vårt innehav, om något, som utgör grundbulten i Utomståenderegeln för bolagets aktieägare.
- Läs mer om Kvalificerade aktier
- 1 kommentar
- Logga in eller registrera dig för att kunna kommentera
