Skalbolagsbeskattning
Hej, jag har en fråga som gäller underprisöverlåtelse av aktier och frågan om skalbolagsdeklaration.
Jag äger privat ca 1/3 av ett AB. Bolaget är ett fåmansbolag, då vi är tre delägare, men jag kan inte avgöra hur reglerna för beskattning av fåmansbolag tillämpas för oss då vi aldrig tagit ut någon ersättning från vårt bolag. Bolaget är ett rent holdingbolag då det som enda verksamhet har att äga en post, drygt 30%, av ett annat bolag som är rörelsedrivande och onoterat.
- Läs mer om Skalbolagsbeskattning
- 1 kommentar
- Logga in eller registrera dig för att kunna kommentera
